kassigt värre

Tusan vad kass jag blivit på att blogg!
Nästan en hel vecka sen sist men haft fullt upp med jobb,söka lägenhet med Eva,hemmet o ja allt möjligt!
Kom just hem från Marika var o busa av Jossa lite med Sandra var ett tag sen sist :)

Funderar allvarligt på om jag ska fortsätta på mitt nya jobb.... måste fundera ordentligt o bestämma mig innan pappren skrivs på.
Var inte riktigt som jag tänkt mig o hela stället verkar såååå oseriöst o lurendrejjeri aktikt... visst de e ett jobb men vad tusan, kanske inte ens får nån lön för förra veckan så oseriöst verka det haha.
Tror jag börjar praktiken o plugget ist så har man bättre framtids utsikter.
Will se will se vad jag gör inkomst o nåt att göra behöver jag verkligen :)

Igår hade jag bak dag :)
Först gjorde jag kärleksmums
som blev jätte goda!
Lite för tjocka så jag rekommenderar långpanna!



Kärleksmums:

  • 150g smör elr margari
  • 2st ägg
  • 3dl strösocker
  • 3tsk bakpulver
  • 2tsk vaniljsocker
  • 2msk kakao
  • 1,5dl mjölk
  • 4,5dl vetemjöl
Glasyr:
  • 50g smör elr margarin
  • 3msk stark kaffe
  • 1msk kakao (jag la 2)
  • 2tsk vaniljsocker
  • 3dl florsocker
Garnering:
  • Mörk blockchoklad elr kokosflingor elr strössel
Så här gör man:

Smält smör/margarin o låt svalna
Vispa upp ägg o socker pösigt med elvisp.
Tillsätt bakpulver,vaniljsocker och kakao, vispa ihop.
Tillsätt sen mjölk, vetemjöl o smält smör.
Vispa ihop allt snabbt till en jämn smet.
Häll över smeten på en smörad plåt o bred ut.
Grädda i 225*C i 10-15 min tills kakan fått fin färg.


Gör glasyren, smält smöret o rör ner glasyr ingridienserna och rör ihop, smet ut över kakan o glasera efter eget tycke :)


Mörk blockchoklads flarn e jätte gott o ger en extra chokladig smak :)

Sen baka jag en äppelkaka som oxå var jätte god även om smöret jag använde var extra salt haha.


Pajdeg (smulpaj) :
  • 2,5dl vetemjöl
  • 0,25dl socker
  • 100g smör
Fyllning:
  • 5 äpplen (blir mycke äpple)
  • 1dl socker
  • ca 1-2msk kanel
Gör så här:

Gräddas i 225*c ca 25min elr tills pajen fått fin färg.
Blanda torra ingridenserna till degen.
Sätt i smöret sen o knåda ihop till en deg.
Skölj,skala o tärna äpplena.
Smörj en form, lägg i äpplena, häll över socker o kanel o blanda runt lite.
Täck äpplena med degen o släng in i ugnen :)

Servera med vaniljkräm elr glass!

Enkla recept hihi o jag e ingen mäster bagare men dessa var goda o pajdegen kan man ju göra till vilken paj som helst.

Nu ska jag gör pizza, köpt sån där färdigt kit så de går fort :)


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!