OND!

God morgon ännu en febrig dag!
 
Första veckan på året har inte börjat så bra.
Legat med magont och feber sen i tisdags och det vill inte ge med sig.

Smärtan var så olidlig så det blev besök på akuten i kalix då våran akutmotagning redan stänger klockan 19!! Hur sjukt e inte det??

Nåh doktorn "misstänkte" gallstens anfall men var inte säker så jag har fåt åka fram och tillbaka till sjukhuset i kalix för olika prover samt ultraljud av magen för att se vad det kan vara, dock inget svar har jag fått.

Arg jag blir, läkarn skulle ta kontakt med mig på en gång provsvaren kommit så jag fick åka hem då jag inte sovit, ätit elr druckit på 24timmar.

Tror ni telefonen ringde?? Nope!
Så i torsdags ringde jag dit och dom sa att dom inte får lämna ut nå provsvar åt mig och att jag måste ta kontakt med läkarna i haparanda som skulle ge mig svar och hjälp.. Ok tänkte jag och ringde till haparanda vc, där fanns inga provsvar och där blev jag hänvisad till kalix igen som hänvisade mig tilbaka till haparanda! Come on! Nåt fel på systemet e de ju.

Nå väl här sitter jag fortfarande febrig inga svar har jag fått mer än att jag måste återkomma på måndag och hoppas på att provsvaren kommit.... Samt att jag ska söka akutvård i kalix om tillståndet förvärras.
Till vilken nytta? Jag får ju ändå inte veta nå svar därifrån!!

Sååå himla sjukt! Jag har vart tvungen att sjukanmäla mig från jobbet då jag inte fått nån hjälp, min syster e och hälsar på och jag orkar inte med nåt.. Kul.

Så jag hoppas innerligt att jag får svar på måndag, jag vågar knappt äta något då jag e orolig att smärtan kommer tillbaka och jag har ingen ork att göra något annat än att ligga på soffan...

Bra sjukvård i norrbottensläns landsting!!!!

Man ska passa sig för att bli sjuk här, och blir man det får man bättre svar av google än av "jag tror vad tror du" sk doktorer.. Dubbel morr!


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!