Hem ljuva hem

Nu e vi hemma igen från våran resa!
Var så jäkla roligt o skönt att komma bort lite hemmifrån o alla måsten, måste ju erkänna att jag fick lite ångest när vi började närma oss haparanda igen haha.

Saknar redan min syster o Åre måste åka tillbaka dit snart!

Blev en lite spännande resa, redan i luleå fick älskling börja byta avgasrör då bilen lät som en jäkla traktor, sen fick jag sitta 800km o hålla växel spaken med knät då femmans växel inte ville fungera o hållas på plats :)
Ont i knäet fick jag o hemresan fick vi köra på 4.an då jag var så öm :)



Lillan var så duktig oxå hela vägen dit och tillbaka sov bara en timme kanske åt båda hållen o gnällde inte alls :)

Vi var framme vid ca 2 på natten så de var bara o gå o lägga sig på en gång men sov så dåligt så jag steg upp vid 7 redan sen blev de åre by med lite shopping,sightseeing o mat.



Väldigt trötta jag hos min syster på kvällen o mys framför tv:n



På fredagen var vi till Åre chokladfabrik där man fick se när dom gjorde choklad o så fick man mumsa i sig olika sorters choklad :) gissa om lillan var  glad?? haha men jag var nog nöjdare ;)

Syster & josefine

 

Köpte några strutar av kolachoklad överdraget med mörk choklad och en strut med ljus choklad

 


Fin fina förpackningar, fanns i alla möjliga smaker o färger jossa köpte små runda vita hon ville ha dom gröna o orange men dom smakade inte så gott haha :)

Vi åkte till Ristafallet o såg på vattenfallet sååå fint de var även om den inte var så hisekligt stor fanns en större men de här var den finare.



 


Lite senare åkte vi till hotellet holliday club, min syster hade bokat rum åt oss där o bjöd oss på en barnfri kväll men vi var först på äventyrs badet på hotellet o sauna world, inga bilder därifrån men var jätte fint o bastuna var helt fantastiska fanns en för alla smaker :)

Efter badet åkte vi till ett ställe som heter broken för att äta middag, var väldigt amerikanskt stil och känsla över stället

Lite bilder från rummet hade jätte fin utsikt



Broken



Fanns en lite rolig skylt där de stod: If you think you gott a reservation your in the wrong place!

Efter broken gick vi till en Dahlblom en bar där syrran jobbat lillan o syster lämna oss där o gick hem för att ha en mys kväll så jag o älskling fick ha resten av kvällen för oss själva men de blev inte så lång kväll haha vi var så trött så vi tog några öl sen gick vi tillbaka till hotellet o satte oss på sports bar, drack nån öl o spela lite biljard sen gick vi o la oss :) gamlingar som vi e ;)

Lördan spendera vi hela dan med syster o hade de jätte mysigt o åt nån konstig soppa som jonna gjorde en spännande upplevelse e vad man kan kalla det haha.

Har inte hunnit sätta alla bilder på datorn än får göra det när jag orkar och har tid :)
Längtar redan tillbaka till åre funderar på o åka tillbaka när snön kommer o säsongen börjar så kan vi åka o åka skidor o massa annat skojs.

Lite utsiktsbilder



Från min systers balkong




Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!