Vi hade då....

INTE tur med vädret!
Kom hem igår kväll redan då de var så himla tråkigt väder därborta.
Jätte besviken e jag då dom lovat sol o uppemot 30grader varmt. Fredag var super fin, i rovaniemi var de grått o trist o tanken hann slå mig att e de nån ide ens att åka överhuvudtaget men när vi började närma oss pello så blev de soligt o jätte fint :)



Sista affären inom någorlunda civilisation ;)



Inte så långt från stugan





Fanns massa renar! Ville tyckte jag betedde mig som en tysk turist med kameran!





De var i de stora hela ganska mysigt ändå fast vädret inte var det bästa.
Vi grilla o fiska, Honey fick en jätte stor gädda men den luringen smet just när han skulle ta upp den

Mys vid brasan & luringen som smet




Jätte konstigt träd som vi hitta




Jag hoppas då på bättre väder till nästa gång helt klart.
Ska jag vara helt ärlig vet jag inte hur jag ska ställ mig till stug liv, på ett sätt var det så himla skönt o mysigt o på ett sätt var de bland de jobbigaste jag vart med om.
Grejen e ju där sitter man ute i ingenstans utan telefoner som funkar o minst 50km till närmast affär o civilisation.
Jag e nog i grund o botten ett betongbarn som min sambo alltid ska inflika med, men jag e en väldigt lycklig betongis :)

Men absolut ska jag åka dit igen, väldigt skönt för kropp o själ.

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!